zondag 7 oktober 2012

Blog 8 september 2012: De Bezoeksters


Wij kunnen terugkijkend concluderen dat uw welwillendheid met ons de start heel erg heeft vergemakkelijkt. Natuurlijk had Evy voldoende quiltkennis en kon iedereen met raad en daad helpen. Maar een winkel is meer dan een hobby, daar zit administratie aan vast, workshops inplannen, schema's maken en bovenal, mensen zich thuis laten voelen.
Koffie
Ik was er in het begin niet altijd, ik had mijn baan nog aangehouden. Want het blijft een avontuur, en risico nemen is 1 ding, maar wel graag een beetje gecalculeerd.
Daarbij wist ik helemaal niets van quilten. Niet weinig of maar een beetje, nee echt helemaal niets. Evy stond de keren dat ik er wel was met gespitste oortjes te luisteren als ik iemand hielp. Alles wat ik niet kende hadden we niet. Mijn probleem was natuurlijk dat ik niets kende.
Mag ik een pakje quiltnaalden no 12? Sorry, hebben we niet.
Mag ik een meter vliesofix?  Een meter wat???
Heeft u onderbroekenelastiek? Nee, maar we kunnen het wel bestellen hoor.
Op die momenten hoorde ik een diepe zucht, werd opzij geschoven en de dame in kwestie werd vertelt dat onderbroekenelastiek niet besteld kon worden. Dat wij uiteraard wel quiltnaalden no 12 verkochten en de rol vliesofix werd te voor schijn getoverd.
Bij wat ik wel kon maakte ik de meest vreemde opmerkingen... wat dacht u van mijn actie op de vraag aan een bezoekster tijdens het afrekenen door Evy, of zij misschien 1,25 erbij had. Ik haalde vrolijk 1,25 uit mijn broekzak en gaf ze aan de bezoekster, precies gepast... maar niet echt de bedoeling.
Hondje
En de keer dat ik een totaalbedrag noemde en er beleefdheidshalve aan toevoegde... als je het er mee eens bent... De dame in kwestie vroeg wat er gebeurde als zij het er niet mee eens was. Tsja, dat wist ik natuurlijk niet.
Of nog veel erger... ik vroeg of de quilt al klaar was, 2 weken nadat de dame de stoffen voor die quilt had aangeschaft. Fout fout fout.
Kleur
Gelukkig ving Evy alle bezoeksters goed op, de sfeer was altijd goed en gaandeweg leerde ik bij.
Maar zonder u was dit alles niet mogelijk. Daarom, bedankt: Annie, Marieke, Shirley, Jeanette, Nicolette,  Anja, Wendy, Ans, Coby, Carla, Marian, Francella, Monica, Veronica, Dia, Elly, Tonny, Anita, Mieke, Ria, Conny, Gaby, Thirza, Laetitia, Joyce, Helga, Helen, Wijnie, Giovanna, Christa, Ariane, Hilde, Astrid, Barry, Caroline, Dieuwke, Yvonne, Corry, Agatha, Linda, Trudy, Janneke, Nellie, Lenne, Moniek, Renie, Kim, Els en al die andere lieve mensen die zoveel vertrouwen in ons toonden.
Bedankt voor jullie geduld en humor gedurende al die 5 jaar. Zeker met mij -:)
Voor al die gezellige bezoekjes, de deelname aan cursussen en workshops, de Bee bijeenkomsten. Voor al die mooie momenten, wat waren het er veel.
Katjes
Heel veel mooie momenten...
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...