zondag 7 oktober 2012

Blog 20 september 2012: Memorabel... Thee!


Ik ben gek op thee. Allerlei smaakjes thee. Niet om op te drinken, ik drink koffie, maar dat doet niets af aan mijn liefde voor thee. Het kopen van thee welteverstaan.
Het is werkelijk ongelooflijk hoeveel smaakjes thee er te koop zijn. En ze zitten ook altijd in van die vrolijke verpakkingen. Het verbaasde mij dan ook totaal niet dat ik iedere week de theedoos moest bijvullen. Een heerlijk moment, nieuwe thee keurig in de theekist. Totdat ik mij realiseerde dat er wel 20 zakjes thee in een doosje zaten... en er wel heel veel doosjes thee per maand werden gekocht.
Pickwick
Ik informeerde eens bij Evy of ze misschien stiekempjes mijn heerlijke thee verkocht aan fervente theedrinkende quiltsters. Nee, ze verzekerde mij dat geen haar op haar hoofd eraan dacht onze thee te verkopen. Sterker nog, er werd mij weer zo'n meewarige blik toegeworpen. Maar haar interesse was wel gewekt, er was een mysterie ontstaan. Waar bleef toch al die thee? Er kwamen wel veel dames uit de buurt, wat oudere dames, die blij verrast ons aanbod aannamen als wij ze een kopje thee aanboden, maar dat waren keurige dames...
Tea
Ja, het waren absoluut keurige dames. En ze waren ook zeer zuinig. Hoe ik dat weet? Wel ik was getuige van een gesprek tussen  een paar dames...
Therese, welke smaak thee wil jij?Wel Martha, ik lust wel een kersentheetje.Dat lijkt mij een zeer goede keuze Therese, de kersenthee voor nu en zullen wij dan kiezen voor de sterremintthee voor vanmiddag Martha? Heerlijk Therese, dat doen we, en Therese, de dames  van deze alleraardigste winkel vinden het vast niet erg als wij dan de Earl Grey meenemen voor de afternoon thee met Beatrice en Hortence.
Ik besloot mij in het gesprek te mengen. De dames waren zeer blij dat ik een praatje kwam maken en stelde direct hun vraag. Wij boden hun beidden thee aan, maar met 1 zakje thee konden zij wel 2 kopjes thee maken. Dus er bleef een zakje thee over, die mochten ze vast wel meenemen. Ik knikte instemmend, natuurlijk dames, geen enkel probleem. Met spanning wachtte ik het verdere verhaal af. Hoe gingen ze de afternoon Earl Grey aanpakken...
Mevrouw, onze vriendinnen Beatrice en Hortence hadden ons graag vergezeld naar uw alleraardigste winkel maar helaas, ze zijn wat slecht ter been. U heeft er vast geen bezwaar tegen dat wij ook een theetje voor hun meenemen?
Ik had geen enkel bezwaar, natuurlijk niet, wie zou deze alleraardigste dames thee weigeren?
De dames stapten op, intens gelukkig met hun thee en wij... ach, pakjes thee, ze zijn zo kleurrijk om te kopen. -:)
 Katjes
Memorabele momenten, soms ontroerend en soms....
Wordt vervolgd.
Groetjes,
Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...