donderdag 3 april 2014

Sprokkelen

We gaan sprokkelen. Ik heb het helemaal uitgevonden. Ik sprokkel, zij sprokkelt, wij sprokkelen, hoe veel sprokkeliger wil je het hebben

Ik moest natuurlijk wel, al tijden roep ik, jaaaaaa, komt goed, zorg ik voor, maak je niet ongerust. Maar ik doe vervolgens niet zoveel, ik doe eigenlijk niks en dat gaat echt waar heel lang goed. Heel heel heeel lang.

Tot ik op Funda ga kijken, voor een nieuwe winkel die een beetje groter is. Veel groter eigenlijk en enthousiast laat ik prachtige panden met honderden meters vloeroppervlakte aan Evy zien. Wel, u kent inmiddels de meewarrige blik, die kwam er dit keer niet. Nee, dit keer keek Evy mij aan met een blik die niet meewarrig was. Ze keek mij ontzet aan, diep ontzet.

Peet, we gaan absoluut niet verhuizen, nooit meer, dus doe wat aan al die lapjes, die je overal netjes hebt opgeruimd, ze willen niet langer mooi opgeborgen liggen te zijn, ze willen verwerkt worden tot mooie quilts, ze willen mee naar lieve dames die ze zachtjes aaien.....doe er iets aan....en nee, we gaan niet verhuizen. Punt

Ik begreep dat ik er niet meer onderuit kon, ik moet echt ruimte maken en dus ben ik begonnen met sprokkelen. Ik sprokkel door het hele pand heen en ben druk bezig met sprokkellapjes, sprokkelstokjes en sprokkelkwartjes. 

Vol trots liet ik het resultaat aan Evy zien, mooi hè boxen vol sprokkeltjes, klaar om mee te gaan naar de Patchwork en Quiltdagen. Boxen vol....voor echte meeneemaaibaarheidsprijsjes, iniminililipietepeuterige prijsjes zelfs.

Kijk, en toen werd Evy enthousiast, echt enthousiast. "Peet, wat een wereld idee!" Voor alle quiltsters die bezig zijn met een Dear Jane, de Farmers Wife, vingerhoedjes quilts, enz enz . Sprokkel stofjes: de ultieme oplossing!

En dat is nu nog eens een win win situatie, ik ben lekker aan het opruimen, Evy kijkt niet meer ontzet en alle bezoeksters in Rijswijk zijn vast heel bij met lapjes op maat.

Enne.... voor wie nog steeds nieuwsgierig is... ik snij Sprokkelkwartjes, Sprokkellapjes en Sprokkelstokjes.

Tot vrijdag, zaterdag of zondag dus....ik ga morgen alle sprokkeltjes naar Rijswijk brengen.

Groetjes
Petra de Sprokkelaarster.


3 opmerkingen:

  1. Voor de ware creatieveling gaat er niets boven sprokkelen. Op alle gebied, kijk maar naar de hamsters en de padvinders :>), maar nu kijk ik ook naar, liever nog bij en kopen ook, jullie!
    Ik hoop, dat jullie heel snel door je sprokkelwaar heen zijn en dat dat sprokkelspul menig quiltvuurtje brandend op mag stoken en brandend mag houden.
    Veel plezier in Rijswijk.
    Ai, wat jammer toch, dat dat voor Mevrouw Zondagssteek te ver weg is.
    Jullie moeten overigens de hartelijke groeten van haar hebben!

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn een blogje van je Petra het is zo stil op jullie blog ben benieuwd hoe groot de sprokkellapjes zijn geworden...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mis jullie leuke en informatieve blogverhalen.... de reklame voor nieuwe stofseries, patronen en cursussen en workshops...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...