zaterdag 27 april 2013

Ze luisteren gewoon niet...

De eerste 2 dagen Nadelwelt zitten erop en wat is iedereen enthousiast. Honderden, zo niet vele honderden, bezoekers hebben wij begroet. Uiteraard waren er erg veel Duitse dames maar ook ons kikkerlandje was goed vertegenwoordigt samen met Spanjaarden, Belgen, Fransen, Engelsen en nog wat zo meer landen.

En ik versta alleen Nederlands en Engels, een beetje Duits lukt ook nog wel, maar dat is het  wel.

Moet u zich  voorstellen, er wordt wat aan mij gevraagd in het Duits, Sue Daley vraagt tegelijkertijd iets in het Engels en tot overmaat van ramp vraagt Evy ergens om in het Nederlands. Dat is een mixbrei van woorden en in mijn hoofd is de vertaalsleutel, ze luisteren niet. Ik knik eens vriendelijk naar iedereen en kijk wat vaagjes om mij heen. Dat helpt. Evy geeft Sue en de Duitse dame antwoord, vind zelf wat ze zoekt et voilà, alles is weer geregeld. 


Ze luisteren toch niet naar mijn nedduitengels, dus ik trek mij daar een beetje van terug. Evy en Sue weten toch al dat ik niemand in zo,n heksenketel versta, en alle bezoeksters, och , die snappen best dat ik buitenaards ben.

Weet u wie overigens ook voor geen meter luisteren, hertjes....
Ik zal het uitleggen. Wij moeten heel vroeg op s,morgens op de beursdagen. Het is een klein uurtje rijden van ons huisje naar de Beurs en wij zijn slow starters, wij veren niet bij het eerste ochtendgloren monter uit ons bed, integendeel, wij hebben wel een uurtje minimaal nodigen wakker te worden en dan nog een uurtje voor tandjes poetsen etc etc.

Tijdens het wakker worden zitten wij op ons terrasje, uurtje of 6, nog een beetje nevelig is het en ineens wordt mijn blik getroffen door iets wat beweegt , een metertje of 20 bij mij vandaan. 2 prachtige herten , echte,van die grote bruine. Ik vloog naar binnen om mijn I-padje te pakken om een foto te kunnen maken. Helaas waren de hertjes niet zo lief om recht in de camera te kijken. 


Ik floot eens naar ze , en ze snapten er helemaal niks van. Echt als een bliksemschicht gingen ze er vandoor. Ik riep ze nog terug, maar ze luisterden gewoon niet. 



Dus heb ik alleen maar een hele wazige foto van Oost-Indisch dove herten.

En u weet het, foto,s van de beurs en de tentoonstelling doen wij altijd pas nadat de beurs is afgelopen. Morgen dus -:)

Tot dan,
Groetjes
Petra en Evy


9 opmerkingen:

  1. Wat een vreselijk stel misselijke herten zeg om niet ff naar jou te luisteren pffffff :-) enne de rust snapt jou wel hoor:-) :-) :-) nog een tof dagje:-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh dat die hertjes niet naar jou luisteren .... had je ze misschien nog aan het quilten gekregen :-)

    Trouwens wat is die quilt met die rode rand die achter Sue hangt toch een plaatje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja groetjes aan Sue leuke foto:-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. piep
    nog een fijne beursdag meid,
    En heerlijk zo geconfronteerd worden met de natuur, zo wordt een mens niet elke ochtend wakker.

    knufje mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het klinkt allemaal erg geslaagd! Een goede terugreis toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij wilden die hertjes niet leren quilten. Tja, dat heb je soms. Maar nog fijne dagen en mooi weer.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LOL ik schiet ook helemaal klem als ik van taal naar taal moet switchen, in 1 zomer naar 2 verschillende landen gaan is niet te doen, ik gooi dan alles door elkaar. Ben benieuwd naar de foto's, onscherper dan de hertjesfoto's kan haast niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, van de ene taal naar de andere, wie kan dat wel vlotjes ?
    Met handen en voeten en een glimlach erbij, kom je ook een heel end.
    Leuk die hertjes ( ook al zijn ze vaag) zo op de vroege ochtend.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...