zondag 26 oktober 2014

Oogcontact

Een ware happening.

De quiltmarket is vandaag van start gegaan en ik moet zeggen, het is overweldigend. Ik weet niet hoeveel standhouders er zijn, maar het zijn er veel, heel veel. In al mijn naïviteit bedacht ik mij dat we  3 dagen de tijd hebben en ach, een paar rijen kunnen we wel overslaan.

Niet dus, wij gaan alles, maar dan ook werkelijk alles bekijken. En dat gaat 3 volle dagen in beslag nemen. Niet omdat wij zo langzaam zijn hoor. Nee, we komen niet vooruit. Ik ben gewend om oogcontact te maken, vriendelijk te knikken en door te lopen. Er zijn namelijk ook wel stands waar artikelen worden verkocht die niet in onze interessesfeer liggen. Hele grote lonarm machines bijvoorbeeld . Dus ik kijk de mensen aardig aan, knik....en dan ben ik een half uur verder omdat de betreffende standhouder alleraardigst zijn product gaat aanprijzen. En je komt er niet tussen. Nu kan dat ook komen omdat ik overal aanzit natuurlijk. -:)



Ik word dan wel een beetje wanhopig, er is nog zoveel te zien, maar ik kan nu eenmaal niet in een gespek wegwandelen. Dat is niet mijn verdienste of handicap,het is maar hoe je het ziet, nee dat is mijn opvoeding. 

Evy wist raad, praat gewoon in het Nederlands terug. Goed idee, zou je denken. Dus bij de eerste dame die begon te praten keek ik superblond en zei in ons mooie taaltje, ik wil geen borduurmachine. Ik voegde er nog sorry aan toe. Waarop de dame antwoordde, oh wat leuk , Nederlanders, ik ben in Haarlem geboren. Dan sta je toch echt met je mond vol tanden.

Evy had een nieuwe tip, kijk de mensen niet aan, kijk naar iets anders, en ja hoor, daar brak ik bijna mijn been omdat ik naar boven keek en struikelde over een kabeltje op de grond.

Maar ach, nog 2 dagen te gaan, en het is ook leuk, al die hartelijke mensen. Waarom ze zo geïnteresseerd in mij waren had ik overigens wat later pas door, ze worden als een magneet aangetrokken door mijn IPad hoes. Die is ook wel heel mooi, maar blijkbaar voor Amerikanen super de luxe. Werkelijk overal wil men het hoesje bekijken. Ik heb er wel plezier in. 




Maar de dag was ook best vermoeiend en er stond nog een Moda Party op het programma. In een heus rugbystadion. Helaas had ik wat hoofdpijn en zijn wij niet erg lang gebleven. Maar het was fantastisch om mee te maken. Weet je dat ze daar servetten hebben van quiltstof . Echt heus waar.



Ik heb heel veel foto,s weer in het album geplaatst , maar ik kan geen aanklikbare link plaatsen hier. Op facebook lukt dat wel en anders kun je de link gewoon even kopiëren en in je adresbalk plakken. Het is genieten. 

http://www.mijnalbum.nl/Album=JZMUVKNC

Morgen gaan we weer verder, maar voor nu, fijne zondag.

Wordt vervolgt

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo op de zondag morgen alles bij gelezen, heerlijk zo'n reisverhaal ik geniet ervan, natuurlijk ook van alle foto's, wat is er veel te zien!!!
    Nog fijne dagen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie dagen. Dan heb je op het laatst wel platvoeten.

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...