zaterdag 15 februari 2014

Wiebertjes...

Ik ben er helemaal uit, ik weet het nu voor eens en altijd. Ik visualiseer mij het ongans maar eureka ik heb het. En dat allemaal dank zij Sochi.

Hebben jullie het ook gezien? De ruitjes, de wiebertjes op de pakken van de sporters? Mooi he? Wat zegt u, niet gezien? U had meer oog voor de fantastische prestaties van Ireen WΓΌst, de broertjes Mulder, Sven Kramer. Ja dat was ook helemaal toppie, absoluut.
 
 
 
 
 

En ook de heren Stefan Groothuis en Jan Smeekens met zo'n plak, ook heel mooi, om nog maar niet te spreken van de vreugde bij Margot de Boer. Topprestaties, ik feliciteer ons Olympisch Team dan ook van harte met de behaalde resultaten. Maar die zoute droppies, die zijn u toch ook vast opgevallen? Dat kan bijna niet anders.
 
 
Mij vielen ze gelijk al op en ik wees vol enthousiasme Evy erop. Kijk, zie je dat, al die sporters quilten. Evy keek mij weer eens meewarig aan. Maar ik zag haar denken, ik zag haar richting PC lopen en ja hoor, na wat gezoek bleek dat het thema van de Olympische Winterspelen patchwork was, vandaar de wiebertjes, ruitjes of droppies op de pakken.

Mijn interesse was gewekt, waarom noemen wij die ruitjes, wiebertjes of droppies zo ingewikkeld six pointed star of eight pointed star. Kunnen we voortaan die vormpjes wiebertjes noemen. Het is uiteindelijk een Nederlandse uitvinding, de wiebertjes.

Heeft u wel eens  een echte, niet mis te verstane meewarige blik op u geworpen gekregen? Vast niet, u heeft geen Evy, ik wel.

Maar Evy is nooit te beroerd om mij iets uit te leggen en die uitleg wil ik u natuurlijk niet onthouden.

De wiebertjes hebben met een reden die rare namen.
Als je zes vormpjes met de naam six pointed star aan elkaar naait heb je een zes puntige ster.  
 
Als je acht vormpjes die de naam Eight pointed star hebben aan elkaar naait dan heb je een achtpuntige ster.
 
En hoe ga je die uit elkaar houden als je het allemaal wiebertjes, ruitjes of droppies noemt?
 
Tjonge, je moet onderhand wiskundige zijn om het allemaal te snappen. Ik doe niet meer mee hoor, ik ga kijken naar Sven op de 10 kilometer... wedden dat we winnen?

Groetjes,
Petra


6 opmerkingen:

  1. Als jullie maar nooit gaan wieberen!
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou het gewoon bij het blauwe doosje wiebertjes voor mij geen sterren. Veel plezier met Sven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De ruiten waren me wel opgevallen maar nog niet in verband gebracht met patchwork, dat kwartje was nog niet gevallen.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk je wieber verhaal hi hi
    Leuk en om quilt te bedenken.heb al vast en naam verzonnen ....de wiebertje levensloop .hi geniet van ons goudenteam.ik geniet ook wie weet weer en goudenplak .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zou er helemaal wieberig van worden, al die vreemde namen. Leuk verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...