donderdag 30 mei 2013

Te

Ik heb al enige tijd geen berichtje meer geschreven, dat komt door te.

Overal waar te voor staat is niet goed. Wij hebben dat de afgelopen weken helaas aan den lijve moeten ondervinden. Het begon vlak voor onze reis naar Duitsland, Evy voelde zich niet zo lekker, kreeg een beetje rode oogjes en meer van dat ongemak. Dokter gebeld, langskomen…uw bloeddruk is te hoog. Hmm, te , is niet goed, wat gaan we eraan doen. De dokter wist raad, pilletje, moet helpen.

Pilletje hielp niet, dokter, wat nu? Verhoging van de dosis, moet helpen. Oke, dubbel pilletje. En je zou zeggen, dan gaat het goed. Niets was minder waar. Pilletje hielp niet , integendeel, bloeddruk werd hoger en hoger en hoger. Wij maakten ons ernstig zorgen en met ons de dokter.

Zo ernstig zelfs dat de dokter hulp ging inroepen van de cardioloog. En de cardioloog Evy ineens aan allerlei machientjes ging vastleggen. En die machientjes bevinden zich in een ziekenhuis, heel eng en beangstigend. Maar gelukkig hielpen de pilletjes, zeven verschillende maar liefst, van de cardioloog wel. En werden alle bliepende kastjes en schermpjes losgekoppeld en mocht ik Evy weer mee naar huis nemen. Onder strikte voorwaarden, rust, rust en rust, en oh ja, heel veel pilletjes

Het gaat gelukkig beter, Evy is weer thuis.  Te is bedwongen en we kijken uit naar een mooie zomer….maaarre, niet te..nat, warm, koud J

Tot snel

Petra

14 opmerkingen:

  1. Deze ' te ' is inderdaad geen leuke TE.
    Ik hoop voor jullie dat het snel de goede kant op gaat.
    Met de gezondheid en ook met het weer !Beterschap en probeerde nodige rust te nemen.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel beterschap. Ik weet er alles van ... iets over een jaar geleden schoot mijn bloeddruk die toen onder controle was met tabletten, ook ineens gevaarlijk omhoog. Met ambulance naar ziekenhuis en daar kon ik tests ondergaan bij de cardioloog. Volgende dag weer naar huis en ze konden niets vinden, alles was prima. Van de betablokkers extra bij de normale bloeddruktabletten, kreeg ik allerlei andere kwalen, niet lekker in mijn vel zitten etc. Nu na 1 jaar ben ik ermee gestopt (op doktersadvies) en mijn normale tabletten dubbel verhoogt.... ben nu 4 weken verder en stilaan begint de bloeddruk weer "iets" normaal te gedragen. Een raar ding is het, die bloeddruk :-)
    Sterkte !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Evy, had ik het jammer genoeg...toch goed gezien... hoop dat je snel je beter voelt!
    (Heb zelf ook betablokkers voor te hoge bloeddruk...)
    fijne dag dames!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met alles, en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rust, kalmte en regelmaat.
    Heel veel sterkte
    Het mooie weer komt eraan, maar geniet ook weer met mate.
    Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel beterschap en probeer wat rust te houden. Moeilijk met een eigen winkel natuurlijk. Het lijkt wel besmettelijk. Ik ben ook plotseling bij de cardioloog beland en ook aan de pilletjes. Misschien dat als de zon gaat schijnen de gezondheid ook weer wat beter wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel veel beterschap en neem inderdaad je rust.........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte beterschap gewenst! Gelukkig, tevreden en creatief zijn jullie al, dus dan kan rust alleen maar goeds toevoegen. Is mijn ervaring en ik hoop, dat dat voor jullie ook op mag gaan.
    Nogmaals, alle goeds gewenst.
    Groetjes!

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel sterkte hoor ,
    Dacht al,,l waar blijven de meiden ,,is zo stil op het blog,
    Rustig aan hoor evy,doe wat je kan en luister naar Petra ,
    Bloeddruk gedoe weet er alles van ,
    Volgende week mooi weer voorspeld ,dus quiltwerkje in de tuin en genieten

    Gr. Sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte hoor ,
    Dacht al,,l waar blijven de meiden ,,is zo stil op het blog,
    Rustig aan hoor evy,doe wat je kan en luister naar Petra ,
    Bloeddruk gedoe weet er alles van ,
    Volgende week mooi weer voorspeld ,dus quiltwerkje in de tuin en genieten

    Gr. Sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is schrikken zeg.
    Ben blij dat Evy thuis is en het beter gaat.
    Heel veel sterkte en ze voorspellen dat we eindelijk wat beter weer krijgen.

    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Evy en Petra, heel veel sterkte! Was vast heel erg schrikken. Als het mooi weer wordt er extra van gaan genieten,gr Coby

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...