vrijdag 14 december 2012

1000...

Happy birthday to you, happy birthday to you....
Het gezang galmde me tegemoet toen ik vanmorgen de winkel binnenwandelde. Verbaasd keek ik eens rond. Alle rollen stof zongen à Capello mee. Verheugd deelde ik Evy  mee dat de rollen stof haar toezongen voor haar verjaardag. Evy hoort dat namelijk niet.




Lief van ze maar ze zijn wat aan de late kant, ik was zaterdag jarig. Goed punt, ik maakte met een resoluut handgebaar een eind aan het gezang. Uit mijn ooghoeken zag ik de zo bekende meewarige blik van Evy. Normaal stop ik dan mijn gesprek met de stofjes, Evy heeft al eens aangegeven dat je voor dat soort gesprekken kunt worden opgehaald door meneren met witte jasjes in witte busjes.en dat zouden we niet willen met zijn allen... toch?


Maar het intrigeerde mij wel, waarom dat gezang, dat hadden ze niet op mijn verjaardag gedaan. Terwijl juist ik, en ik alleen, ze heel goed hoor.


Ik besloot navraag te doen. Zeg stelletje ..., jullie zijn veel te laat met je Happy Birthday. Evy was zaterdag jarig. Oh was die jarig, wel feliciteer haar dan maar van ons, maar we zongen niet voor haar. Waarom zouden we, ze hoort ons toch niet.


Nee, zij niet, maar ik wel. Het zou  niet waar zijn hè? Jullie zingen voor mij?
Tjonge, ik weet dat jullie hersentjes een beetje stoffig zijn, maar om nou 2 maanden na mijn verjaardag nog voor mij te zingen, dat is niet een beetje stoffig, dat is zwaar verstoft, maar in ieder geval bedankt.
 Ik was van plan de stofjes verder in hun eigen stof-sop gaar te laten worden. Echt te gek voor woorden, 2 maanden later mij feliciteren.




Neeeeeeeeeheeeeeeeee, we feliciteren lapje 1000. Lapje 1000? Wat is in cottonsname lapje 1000? Weer iets stoffigs waar een weldenkend mens als ik niet direct een lichtje bij opgaat. Iets stofferigst waar alleen jullie lol om hebben. Kom op zeg, er staan hier zo'n 2500 van jullie, als rol. En dan heb ik alle losse stofjes niet eens meegeteld... Pffff lapje 1000. Jullie kunnen me wat, stofnesten.....


Nee, stofje 1000, die je zometeen gaat beplakken met de groene sticker. Ineens ging mij een licht op, helderlicht zelfs. Want het klopte, de december editie van de stoffenclub Vrijheid/Blijheid is klaar en traditiegetrouw wordt dan de volgende stoffenclubeditie al uitgezocht. 20 rollen worden dan bij elkaar gezocht en weggezet. Die krijgen dan het zo fel begeerde groene stickertje. Dan worden ze in mooie stukjes gesneden, keurig ingepakt en verstuurd naar al die enthousiaste leden van de stoffenclub.



En de rollen hadden gelijk, editie 50 komt eraan. 50 x20 lapjes... 1000 rollen stof  zijn inmiddels de revue gepasseerd.


Een hersenbrekertje... 1000 rollen stof, gemiddeld 150 deelneemsters. Van iedere rol stof worden 50 stroken gesneden. 50.000 stroken. Iedere strook wordt keurig opgedeeld in 3 stroken van 11 bij 35 centimeter. 150.000 lapjes.  Goh, mijn hersentjes kraken, weet je, ik zoek morgen de volgende editie wel uit. Weten we gelijk wie stofje duizend is geworden.




Op naar editie 100... klein hersenbrekertje, hoeveel lapjes hebben er dan  ( bij een gelijkblijvend deelneemsteraantal ) hun weg gevonden naar alle dames en enkele heer die iedere maand weer blij worden van hun pakketje?


Ik lees graag jullie gehersenkraak in de reacties en onder de goede antwoorden verloten wij ter ere van deze aankomende heuglijke gebeurtenis 3 maand edities van de stoffenclub. Bent u al lid dan mag U ook kiezen voor een alternatief stofpakketje van 60 lapjes.


Wilt u meer weten over de stoffenclub vrijheid blijheid; klik hier


 Morgen meer over lapje 1000...


Groetjes,
Petra

13 opmerkingen:

  1. Wahaaa geweldig!! En mooie stofjes heb ook een stapeltje van die pakketjes in mijn kast liggen en ik geniet ervan!!:-) Enne Evy nog gefeliciteerd ook jij hoor Petra:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wil je helemaal niet uitrekenen! Pfffft!!
    Nog van harte gefeliciteerd Evy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het ook niet op dat gereken. Evy is dus net als ik Boogschutter, ik was op de prachtige datum 12-12-12 jarig en nee, ik werd geen 12

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met editie 50 zijn er 150.000 lapjes verstuurd, dadelijk met editie 51 zijn er 153.000 verstuurd (en wanneer editie 100 op de mat valt dan zijn er 300.000 verstuurd).... daar kun je dan onderhand de eifeltoren mee inpakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh ik vergeet helemaal Evy alsnog te feliciteren. Evy van harte gefeliciteerd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marjolein den Boer14 december 2012 om 23:37

    Poeh- dat is een hoop snijden, vouwen en mooi inpakken! Bij editie 100 heb je volgens mij dan het dubbele aantal lapjes, dus 300.000?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Evy ,nog gefeliciteerd met je verjaardag wel een beetje laat ,zet je op mijn verjaardag kalender zodat ik volgend jaar op tijd ben.
    Petra ,volgens mijn berekening is het 300.000
    Fijne kerstdagen en voor het nieuwe jaar de beste wensen
    Met heel veel
    Lente"hoop"
    Zomerse "warmte"
    Herfst"geluk"
    Winterse " geborgenheid"

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Evy, alsnog van harte gefeliciteerd ! Er zijn nu 3 x 50.000 = 150.000 lapjes verstuurd. (dat was heel wat snijwerk) Interessanter zou misschien zijn als je vroeg hoeveel snijmessen dat had gekost. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gefeliciteerd aan de lapjes en aan jullie..ik loot graag mee.........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn hoofd is nu nog te warrig om te gaan rekenen, maar ik ben wel blij met je verhaaltje. Het heeft zolang geduurd voordat er weer wat te lezen was hier.Succes met snijden, en tot woensdag! Groetjes, Ans

      Verwijderen
  10. Hoi Petra en Evy,
    Evy alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

    Editie 100 zou het dubbele aantal moeten zijn denk ik zo, dus 300.000 lapjes.
    Hoeveel kilometers stof zou je al gesneden hebben met alle lapjes bij elkaar uit jullie winkel?
    De wereld rond?
    Tot donderdag,
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Evy nog gefeliciteerd met je verjaardag. Volgens mij zijn er met editie 50 150.000 lapjes verzonden.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben benieuwd naar het vervolg en wat veeeeel lapjes. Ken je die foto van George Clooney?
    Ik deel hem wel via Facebook (als dat lukt haha)

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...