woensdag 17 mei 2017

Ontbijtje

Yippie, ik mag weer naar de Walmart. En dit keer niet voor boodschappen, nee. Nadat Evy tot vervelens toe mijn klaagzang over het ontbreken van toast met gekookte eitjes als ontbijt had aangehoord besloot ze de daarvoor benodigde apparaten bij de Walmart aan te gaan schaffen.

Ik leg het even uit. On huisje werd in de omschrijving well equiped genoemd. Daar hou ik van. Ik heb mij echter een beetje vergist. Well Equiped, betekent hier iets anders dan ik als naïeve Nederlander had verwacht. Ik ging er namelijk vanuit dat er dan minimaal een broodrooster, eierkoker, strijkijzer en elektrische gril aanwezig zijn. De Amerikanen denken dan echter aan een magnetron, een tv en een heleboel dvd,s met films. Op de magnetron zit wel heel handig een pizzaknop maar ik wens niet de hele week pizza te eten.

Dus op naar de Walmart.
Ik zag het gelijk, een supersonisch apparaat wat alles kon. Mijn hart begon er sneller van te kloppen. Die, die wil ik. Evy liep gewoon door naar een uitstalling met een miezerig grilletje. Eef, ik wil die, die supersonische. Dan maak ik vanavond een 12 gangen diner voor je, heel romantisch, met kaarslicht. Evy keek er eens naar, keek eens naar de prijs en besloot dat een 12 gangen diner in het beste restaurant in Freeburg goedkoper was.



Peet, het is maar voor een week, je kan dat apparaat niet mee naar huis nemen, de stekker past niet. Op mijn gemompelde, dan zet ik er wel een ander stekkertje aan, volgde een hartgrondig nee. Peet, je gaat niet de koffer volladen met zooi die je thuis nooit meer gebruikt, mooi niet, de koffers zijn van mij, allemaal. Voor quiltspulletjes en quilt souveniertjes en quilt nieuwigheidjes. Je blijft van de koffers af.

Ik legde mij er maar bij neer en nam het miezerig grilletje, het aftandse broodroostertje en het tot simpelheid verheven strijkijzertje mee. Maar nu nog de eierkoker. Die was er niet. Evy pakte een raar plastic ding uit het schap wat volgens het plaatje een magnetron eierkoker was. Ik lust geen eieren uit de magnetron, ik wil een eierkoker, een echte. Snel spotte ik een Walmart dame en ik moet zeggen, ze zijn hier uiterst behulpzaam, maar een electric eggboiler, helaas die hadden ze niet.

Op aanraden van Evy heb ik toch maar het plastic ding gekocht. Het is een openbaring. Je breekt 2 eieren en giet ze in de daarvoor bestemde vakjes. Hup, de magnetron in en binnen 1 minuut heb je een soort van gekookte eitjes. Subliem.  


Nu mijn voedselvoorziening is geregeld ben ik weer in voor nieuwe avonturen. Aardbeien plukken bijvoorbeeld. Op weg naar ons huisje ligt een aardbeienveld. Daar is als attractie strawberry picking. Lijkt mij best leuk. Evy vraagt mij er even over na te denken. Mijn hersentjes draaien volop. Het is 31 graden zonder ook maar een zuchtje wind. Ik hou niet van aardbeien. Eef, waarom zouden we eigenlijk aardbeien gaan plukken, het is veels te heet en ik hou niet van aardbeien. Evy gaf mij volmondig gelijk, dat moesten we maar niet gaan doen.Hoe lekker ze er ook uit zien, ik lust ze toch niet.

 

De plaatselijke Quiltshop bezoeken is voor ons beidden een uitje. Evy kijkt altijd naar stofjes en haar nieuwe passie is quilt bllikjes verzamelen. Moda quilt blikjes wel te verstaan. Ik speur de winkels af naar een speciaal stofje , een Disney stofje met Rapunzel. Ik weet eigenlijk niet of het überhaupt bestaat maar Jessie is gek op Rapunzel dus zoek ik onverdroten verder.
 


Vandaag bracht Padje ons ook nog naar Jo-Ann, een hobbywinkel met quiltafdeling. Ze hebben daar heel veel op hobbygebied maar het quilten is een ondergeschoven kindje. We waren er snel uitgekeken . Ik opperde nog om wat spullen mee te nemen om onze etalage eens lekker Amerikaans op te tuigen maar werd snel herinnert aan het doel van onze koffers op de terugreis.......quiltspulletjes herbergen.


Het begint inmiddels onaangenaam heet te worden later op de middag. Die hitte is niet zo erg, maar het bezoeken van ijskoude winkels, alles heeft de airco op min 10 ofzo staan, en daarna de hitte iedere keer weer in valt bij mij niet goed.

Evy heeft de oplossing.
"Waarom ga je niet lekker op ons terras een boekje lezen, je leest graag en er staat een parasol, best goed uit te houden daar " Zo gezegd , zo gedaan, we blijven nog de middag niks doen. Morgen gaan we naar St Louis, dan begint de Trademarket, en daar kwamen we natuurlijk voor.

We keep in touch.......we houden jullie op de hoogte .....

Groetjes
Evy en Petra


3 opmerkingen:

  1. Staan de schommelstoelen wel op de veranda, of bedoelde ze daar ook iets anders mee? Veel plezier op de Trademarket!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch even rust voor de drukte. Veel plezier en succes met de stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh ik zie het zo voor me.. Geniet van je boekt onder de parasol en morgen je Trademarket.

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...