zondag 14 mei 2017

Nostalgie

Met nog een dagje te gaan komt er even een eind aan onze roadtrip.
Wij hebben heel wat kilometertjes zo door het Amerikaanse landschap gemaakt. En dat is best lekker rijden. De wegen zijn zeer goed en vooral ook erg leeg. Rijdend door de verschillende staten overvalt ons een groot gevoel van vrijheid.

In onze auto zit ook een radio en ik verbaas mij werkelijk over de zenders. Je kunt afstemmen op verschillende genres muziek en al draaiend aan de knopjes kwam ik uit op het Elvis kanaal. Echt waar, ze hebben hier een Elvis Channel. De beste man is al bijna 40 jaar dood maar op het Elvis Channel is hij springlevend. 24 uur per dag vanuit Graceland. En wij genieten ervan onderweg.




Vanaf morgen, voor jullie vandaag,  bivakkeren wij een weekje in Freeburg, Illinois. In een echte blokhut. Zonder WiFi . Gelukkig werkt mijn padje ook gewoon met radiosignalen,ook wel 4 G genoemd, dus we gaan niet geheel de wildernis in maar het onbeperkt internetten wordt wel ietsjes minder. Ik vind dat ook wel weer iets hebben. Terug naar de natuur, een beetje Amish style.

Evy leest mee met wat ik typ en vind dat ik weer schromelijk aan het overdrijven ben. De blokhut is een van alle gemakken voorziene accommodatie met magnetron, ijskast, satelliet-tv etc etc.



Oké , ik overdrijf soms een heel klein tikkie, maar toch, het is een blokhut en het staat tussen het  groen en er is geen WiFi , best wel een beetje primitief toch?
We blijven hier een weekje bivakkeren en bezoeken in die week de Tradeshow in St Louis. Daar hopen we weer allerlei nieuwe ideetjes op te doen.

Maar eerst moet ik nog de dag van vandaag de revue laten passeren. U begrijpt inmiddels dat ik zeer gehecht ben aan mijn Ipadje. Mijn levenslijn noemt Evy het. Nu is dat een beetje overdreven, ik kan  best wel even zonder maar het is ontegenzeglijk wel een super apparaat. Padje brengt ons namelijk overal. Ik tik een adres in en voila , de route verschijnt. Nu zal de jeugd dit wel heel normaal vinden maar ik ben nog groot gebracht met ellendig grote uitvouwbare landkaarten, die je nooit meer goed dichtgevouwen kreeg.

Vandaag bracht Ipadje ons naar het Nationaal Quiltmuseum. Ik kan het u van harte aanraden als u eens in de buurt bent. Een fantastische collectie quilts hebben ze daar. Helaas mocht er niet gefotografeerd worden. Maar ik mag wel de link doorgeven zodat u een kleine indruk krijgt van al het moois wat er te zien is. Wij hebben genoten.

http://quiltmuseum.org/visit/current-exhibits/
 

Vlakbij dit museum is de Quiltshop van Eleonar Burns. Quilt in a Day. Ik moet eerlijk bekennen, hier had ik iets meer van verwacht. Eleonar Burns is een zeer bekende ontwerpster van quiltpatronen en toen wij in Houston waren heb ik genoten van haar optredens. De winkel viel mij een beetje tegen. Maar dat ligt natuurlijk ook aan mijn verwachtingen hierbij. Als je in Paducah bent zeker even langsgaan maar ik zou er niet teveel voor gaan rijden.

 

Na dit bezoekje hebben wij nog 2 quiltshops bezocht. Beiden permanent gesloten dus daar kan ik  verder niet veel over vertellen. Klein tipje...........kijk goed op Google of de winkel nog wel bestaat, scheelt een hoop kilometertjes .

Gelukkig hebben wij het Elvis Channel dus vonden wij het niet zo heel erg. Zolang er maar een lunch in het vooruitzicht ligt ben ik een zeer tevreden mens. We belanden in een oud stukje Paducah en werden verrast door een live optreden. Super gezellig, helaas was Padje een beetje nukkig omdat hij  geen stroom meer had, dus geen foto,s

Eenmaal weer opgeladen deed Padje weer wat hij moest doen en dat was maar goed ook.Want in welke stad zie je eekhoorntjes gewoon in het wild?



Oh, mocht u het zijn ontgaan, wat hier in Amerika schier onmogelijk is, het is Moederdag. Dus vanuit de States.



Groetjes
Evy en Petra

2 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal weer, wat fijn dat jullie zo genieten! En wij genieten mee, bedankt en nog veel meer plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat quiltmuseum heeft wel hele mooie quilts. Wat heerlijk dat Elvis met jullie meegaat. Terug naar de nostalgie. Geniet nog maar lekker van jullie road trip.

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...