maandag 15 mei 2017

En nu eens van de andere kant

Hallo, mag ik mij even voorstellen? Ik ben IPad Pro, roepnaam Padje. Die roepnaam is mij gegeven door de eigenaresse, een beetje een malloot die niet zo goed op de hoogte is van de hedendaagse techniek. Een foto maken bv. Ik sta vol met bewogen foto,s en met filmpjes waar je niks op ziet omdat ze haar duim voor mijn lens houd. Onderstaande foto is 4 x genomen en wat zie je, niks. Een stuk weg. Lekker interessant.



Je zou denken, verwijder soms eens iets. Maar nee hoor, vrolijk maakt ze gewoon nieuwe foto,s en filmpjes. Na een poging of 6 lukt het wel. Mijn geheugen wordt echter voller en voller. En dat is niet het ergste. Dat warhoofd begrijpt ook niet helemaal waarvoor alle apps zijn die ze ongebreideld download. Zo heb ik maar liefst 6 vertaalapps. Waarvoor is mij een raadsel, ze vertaalt nooit iets. Daar heeft ze die andere dame voor die steeds bij haar is.

En dan dat constante gepruts van haar in het buitenland. Binnen Europa gaat het nog wel. Daar koopt ze gewoon de hoogst mogelijke databundel voor 1 week. Langer gaan ze ook niet weg, meestal korter, dus daar redt ze het wel mee. Maar nu in de VS. Het is een complete ramp. Ze gebruikt mij als navigatiesysteem. Moet u zich voorstellen, ze rijden dwars door de VS. Een land zo ongeveer 1 triljoen keer groter dan dat hele kleine stukje aarde waar ze vandaan komen. En dan verwacht ze dat er overal een mobiel netwerk haar vergezelt. Alsof er een datawolkje met haar meevliegt.

 
Ik besloot mij er maar eens mee te bemoeien. Voorzichtig opperde ik dat het misschien handiger was een prepaid databundel in de VS te kopen. En het zal niet waar zijn, die halfwatt begon boos tegen mij uit te varen, waarom ik dat niet eerder had gezegd.

Als ik alles wat er nog verder komt van te voren had geweten had ik sowieso niets gezegd. Ten eerste   weten ze niet waar ze een prepaid kaart kunnen kopen. Ik besloot nog maar een keertje mee te helpen. Walmart misschien?

Oh ja,, dat ben ik nog vergeten te vertellen. Die " niet helemaal van deze planeet " is gek op de Walmart en dan met name de grote verpakkingen eten. Die andere, zeg maar die verstandige aardige, die ziet Walmart als een noodzakelijk kwaad. Ik ben het daar helemaal mee eens. Kijk dan , daar ga je toch niet voor je lol naartoe. De zotte dus wel....onbegrijpelijk



Opgetogen de een, gelaten de ander , togen ze naar de Walmart. "Hier kijk, 50 gigabyte data, die wil ik hebben" En wat er dan volgt, ik schaam me dood. Dan rukt ze mij uit haar tas, trekt mijn hoes uit en geeft mij zo aan een man. Gewoon midden in de Walmart. In dat vreemde taaltje wat zij Amerikaans noemt hoor ik dan tot mijn ontsteltenis " i want that card in this thing " Niks geen liefkozend Padje meer..............nee, ik ben gereduceerd tot dat ding.

De man van de Walmart schudde gedecideerd zijn hoofd. Can,t do that ma'am, that doesn,t fit. Ondanks 6 vertaalmachines roept die onnozele......."wat zegt tie" .

Evy, zo heet die andere, vertaalt rustig dat het niet past. Zeg dan even tegen hem dat ik iets wil wat wel past met zoveel data als ze maar hebben. Geduldig legt Evy uit wat de bedoeling is. Er komt een kaart tevoorschijn met 6 gigabyte, meer kan je niet prepaid kopen. Voor de onnozele een hele discussie wil starten over de zin en onzin van dataverbruik limieten grijpt Evy in. Ze gaat akkoord als de meneer van de Walmart het wel even installeert. Yes ma,am, with pleasure. En dan komt het ergste deel.

Heeft de mafkees normaal een aandachtsspanne van een pinda en wandelt ze binnen 2 minuten al weg, nu niet. Zij heeft mij namelijk zo geprogrammeerd dat ik alleen aan ga op haar vingerafdruk.
Dat trucje heeft ze ooit eens van iemand geleerd en natuurlijk moest dat gelijk op mij worden uitgetest. Ergo, ze kon niet weg.

De goede man van de Walmart kwam er niet uit, hij wist mijn vpnnummer niet en op zijn vraag of het Wappie het misschien wist kwam uiteraard geen antwoord. Wat ook Evy zich in eerste instantie niet realiseerde, het zij haar vergeven, ze heeft het al zo zwaar, was dat ik in het Nederlands ben geprogrammeerd.  De Amerikaan snapte geen jota van mij.

Terwijl Evy en Walmart meneer zich over mijn vpn nummertjes bogen had het licht ineens een opmerking waar mijn elektronische circuitjes van gingen rillen. . Gewoon aan en uitzetten, dat werkt altijd. En anders gewoon slaan, dat helpt soms ook.

Ik besloot in te grijpen...hรฉ halve zachte , hoe denk je erover om mij gewoon eens opnieuw in te stellen, dan vind ikzelf wel alle benodigde vpn nummertjes enzo. Zonder enige vorm van overleg drukt die simpele op de resetknop. Twee geschrokken gezichten staarden mij aan en om hun terwille te zijn zocht ik razendsnel de juiste verbindingen op en gaf een vrolijk blikkerend - u bent verbonden met het internet - signaaltje door.

Alsof ze juist een wereldwonder had verricht keek het "nie helemaal goe " exemplaar om zich heen, kleedde mij aan en verdween ik in haar tas.

Het hopeloze geval heeft 6 gigabyte mobiele data tot haar beschikking.Wat ze echter nog niet weet is dat die blokhut waar ze verblijven in een internet zwart gat ligt. Ik zeg niets, koester mijn binnenpretjes, ze komt er vanzelf wel achter.



 Mercy to the world.
Groetjes
IPad Pro aka Padje

6 opmerkingen:

  1. geweldig heb hardop zitten lachen gelukkig ben ik alleen anders verklaren ze mij ook voor gek hhahahhahah
    groet hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat jullie allemaal beleven, ik lich in een deuk, ik zie het helemaal voor me. Geniet lekker verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, zusterlief heeft zelfkennis �� Veel plezier nog de komende dagen en sterkte voor Evy.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooo wat een giller zeg๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ik wou dat ik een dagje kon luisteren naar jullie! Top ha ha ik doe het bijna in mijn panty๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo wat een giller zeg๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ik wou dat ik een dagje kon luisteren naar jullie! Top ha ha ik doe het bijna in mijn panty๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...