zondag 20 januari 2013

The making of .......feuilleton ....nieuwsgierig

Ik ga te snel. Verbazingwekkend genoeg moet ik Evy nu eens gelijk geven. Uit uw reacties via de sociale media en email blijkt dat ik te snel ga. Bij de start van dit experiment heeft Evy dat al voorspeld maar ja, ik luister nooit zo goed.

Dus ga ik vandaag eerst wat vragen beantwoorden, snijden komt aan het eind van dit blog weer aan de beurt.

Marijke schreef:
Je gaat wel heel erg snel en/of heel erg enthousiast, ik heb de stoffen nog niet.... enne ohh dat gedoe in achtsten... twijfeldetwijfeldetijfel...

Voor ik hier antwoord op geef verzoek ik u om Marijke even heel hartelijk te feliciteren met haar vandaag geboren kleindochter Yvi. Dat kan hier http://quiltcrea.blogspot.nl/

En dan nu het antwoord.
Eigenlijk is het makkelijker dan in tienden, paar streepjes minder op je liniaal. Heb je een liniaal waarbij er 8 streepjes tussen de cijfers in staan dan is 1/8 het eerste streepje. Mocht je nu onverhoopt in het bezit zijn van de zeer onpraktische liniaal waar 16 streepjes tussen de cijfers staan dan is het het 2e de streepje na het cijfer.
Geen twijfel nodig -:)

Dia schreef :
Kun je niet een tipje van de sluier oplichten door ook een plaatje te plaatsen?? Of is dan de lol eraf? Of heb ik wat gemist?? Maar verder veel succes hoor ik kijk ff de kat uit de boom:-):-)

Tsja, daarover zijn de meningen verdeeld, de een wil het zien, de ander niet..Wel , Niet,  Wel, Niet, Wel, Niet,  nee, we gaan het niet doen -:)  Maar oké, 1 tipje van de sluiter kan wel...

Zo wordt het dus niet :)

Annie schreef :
Help ik heb de kleuren nog niet bij elkaar. Groetjes Annie

Dat is toch geen probleem Annie , het blog blijft erop staan en ik ga op verzoek wat minder snel met de uitleg. Komt helemaal goed. 

Er waren nog meer vragen maar die komen een andere keer.

Ik ga nog een heel klein stukje snijden.

Snijd van het geel 1 strook van 3 1/2 inch en snijd hieruit 8 vierkanten van 3 1/2 bij 3 1/2 inch.

En oh ja... deze wordt het ook niet :)



Hier laten we het bij vandaag. En morgen snijden we niets. Oh je, ik hoor u denken, geen blog morgen. Maar niets is minder waar. Morgen een blog met achtergrondinformatie, hoewel, informatie, gewoon wat gekletst in de ruimte....


Tot morgen :)
Petra

9 opmerkingen:

  1. Ik snij nog eventjes niets, want ik werk altijd met templates en met de hand, maar ik ben wel heel benieuwd wat er allemala komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wacht rustig af ,wil hem eigenlijk kleiener maken ,meer richting mini quilt ,misschien dan met hulp van een set van Marti michelle mallen,kom t.z.t.wel langs of dat mogelijk is.
    Nog een fijne dag vandaag met jullie kleindochter.
    Doei.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wahaaa daar hebben we wat aan hoor!!!:-):-):-) nou ik wacht het ff af je hebt in iedergeval 1 doel bereikt ik lig al gevouwen aan het ontbijt je blog te lezen:-):-):-):-):-):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat heb ik hier nou aan, zo duurt het nog langer.Er zijn ook mensen, waaronder ik, die vinden het te langzaam gaan. En weet je wat daar van komt? Ik ben al bij mijn lapjes wezen kijken of ik iets in die kleuren op voorraad heb. Ja, dat komt ervan, ik kan mezelf dus bijna niet meer inhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat gezwets, het wordt een echt leuk quiltverhaal. Moet je aan het einde een boek van maken? Lijkt mij leuk. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij wordt het geen quilt. Maar ik geniet van je verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Petra heel lang rekken dan hebben wij volop de tijd,groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi ik ben het met het poezenkind eens hoor!! Lekker rustig aan.
    Zeg we krijgen toch geen voorstel om een Bee hiervoor te houden en dan allemaal met de amish kleding aan te gaan zitten he! Ik ben voor veel in maar dat gaat me te ver...... zelfs tegen de tijd van carnaval!
    Groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...