zondag 7 oktober 2012

Blog 3 september 2012: De opening


Ons pandje was klaar, de collectie stond in de kasten en met nog een nacht te gaan kon er niets meer gebeuren. Maar oh oh oh, die nacht.

Om 2 uur uur lagen wij in bed, tot een uur of drie bespraken wij de dag die komen zou. Toen besloten wij dat we toch echt uitgerust moesten zijn de dag van de opening en snel zouden gaan slapen. Om 4 uur werd ik mij gewaar van een vreemde situatie, Evy sliep niet. Gealarmeerd schoot ik overeind, wat is er loos?
We hebben bij de bakker 60 gebakjes bestelt, stel dat er niemand komt, wat doen wij er dan mee? Ze komen wel, echt waar. Maar wat moeten we nou met 60 gebakjes... als ze niet komen. Dan eet ik ze allemaal op beloofde ik, echt waar, die gebakjes gaan op.
Taartjes
Om 5 uur zat ik recht overeind, Evy sliep niet. Wat als ze ons winkeltje niet leuk vinden? Drastische maatregelen waren nodig. Ik wou slapen, er kwam een belangrijke dag aan.
Luister nu eens goed... Wij kennen onze bezoekers nog niet en zij kennen ons nog niet. Daar gaan wij keihard aan werken, een winkel bestaat niet uitsluitend door de opening. Morgen is alleen maar de start, we hebben alle tijd om van al die mensen, onze bezoekers te maken. Ga slapen....
Om tien uur gingen we open, en wij werden overstelpt met gelukwensen, met bloemen en met vooral met heel veel blije gezichten. Hoera, er was weer een Quiltwinkel in Den Haag. En de gebakjes ...  waren in no time op. Gelukkig zit de bekendste bakker van den Haag tegenover ons.
Naast al die blije mensen die verheugd een nieuw quiltwinkel verwelkomden zagen wij ook veel bekenden. Elly Prins, Will van het Quiltgebeuren, Merel en Irene van Birdblocks en natuurlijk mijn ouders, de kinderen, Anja, mijn zus. Velen kwamen en iedereen was positief. Een heerlijke dag, we genoten!
En toen kwam de nacht, we bespraken de voorbije uren, nog in een roes. De euforie ebde wat weg en wij dachten aan de vorige nacht. De opening was geslaagd maar wij waren er nog lang niet. Het was net begonnen.
En weer volgde er een nacht, met veel gesprekken en veel geruststelling.
Feest
"Wij kennen ze inmiddels een beetje en zij kennen ons een beetje, daar gaan wij keihard aan werken. Wij leren onze bezoekers steeds beter kennen en zij leren ons steeds beter kennen. Een  winkel bestaat niet uitsluitend door de opening. De start is geweest, nu begint het echt, we hebben alle tijd om van al die mensen, onze bezoekers te maken"
Ja maar, wat als de collectie stoffen niet aanslaat, wat als de mensen in Den Haag liever moderne stoffen zoals de Kaffe Fasset collectie kopen, wat als...
Ga slapen, we hebben een prachtige collectie stoffen, we hebben er eeuwen over gedaan ze uit te zoeken... want oh oh oh, dat uitzoeken van de collectie...
Ik vertel er morgen verder over...
Groetjes,
Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...