zondag 7 oktober 2012

Blog 26 september 2012: Bloggen


Het is toch wel een fantastisch fenomeen, bloggen.
Je schrijft iets, publiceert het op het internet en werkelijk de hele wereld leest met je mee. In het begin begreep ik het hele principe van bloggen niet. Ik ben niet zo thuis op het internet en toen Evy het erover had om een blog voor de winkel te maken knikte ik maar wat en dacht er verder geen seconde over na.
Blogs
Ik persoonlijk noem dat een gave, gewoon ja knikken en je er verder niet druk over maken... Evy is het daar niet mee eens, die vindt het meer luiheid. Dat mag, ik knik ja, ben het eigenlijk ook wel met haar eens, en maak mij er verder niet druk om.
Tot op een dag ik besloot eens wat minder lui te zijn en een blogje te schrijven. Waarom ook niet, als ik Evy daarmee kon helpen, ik had ideeën zat, dus kom maar op met de onderwerpen, waar wil je dat ik over schrijf... de politiek, Dokter Phil, Greenpeace, zeg het maar.
Evy keek mij zwaar mismoedig aan, schudde haar hoofd in ongeloof, en haalde diep adem.
Peet, wat dacht je ervan om over onze belevenissen  in de winkel te schrijven. Dat willen mensen graag lezen. Hoe verzin je het... schrijven over politiek, Greenpeace, dokter Phil etc etc... hoe verzin je het.
Wel oké, in en rond de winkel maken we ook meer dan genoeg mee, ik schrijf een blogje over onze belevenissen in en rond de winkel. Enthousiast zette ik mij achter de pc, schreef in no time een blogje over ons nieuwe autootje... en hoe het ons nieuwe autootje werd en liet het vol trots lezen.
Blogging
Peet, quiltwinkel, quilts, bezoeksters van de winkel, cursussen... kan je daar ook iets over schrijven? In plaats van een heel verhaal over ons autootje.
Ja dat kan ik best wel, maar je wilde belevenissen van ons en ons winkeltje. En wij zijn meer dan de 4 muren van de winkel, volgens mij willen de mensen die blogs bezoeken daar ook best wel iets over lezen.
We waren het al snel eens, ik zou mij verre houden van politiek, Dokter Phil en Greenpeace en zou blogs schrijven over ons en wat wij zoal meemaakten. En zo is het gekomen. Ik schrijf inmiddels alweer een tijdje en vind het nog steeds erg leuk. Vooral de vele reacties, zowel op het blog als in de winkel motiveren mij enorm.
Oh, en weet je wat nog meer zo leuk is aan bloggen? Ik kan rustig achter mijn Ipadje hangen om fotootjes te zoeken, inspiratie op te doen, andere blogs te lezen. Evy kan mij geen luiheid meer verwijten... ik ben bezig met het blog :-)
Ondertussen leven wij natuurlijk toe naar ons 5 jarig jubileum. Het gaat heel gezellig worden... Meer daarover morgen....
Katjes
Groetjes,
Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...