zondag 7 oktober 2012

Blog 25 september 2012: Andere wegen


Ik ben gek op gadgets. Ik vertel daar niets nieuws mee. Iedereen die mij een beetje kent weet dat wel. Als het piept en bliept, blinkt en schittert wil ik het hebben. Vooral artikelen met veel kleurtjes mogen zich verheugen in mijn belangstelling.
Gadget
Maar ik weet ook als geen ander dat quiltsters niets hebben aan een liniaaltje in rood of paars waar de maataanduiding niet van klopt. Om nog maar te zwijgen over allerlei doosjes assortigaren wat al breekt als het alleen maar een naald ziet.
Ik hou mij dus altijd in als wij op een vakbeurs rondwandelen. Vooral bij de kralenstand van Gutermann moet ik mij sterk beheersen, maar ik snap best dat wij een quiltwinkel zijn en geen kralenstudio.
Kralen
Tot een jaartje geleden. Wij liepen op ons gemak rond op de kreavak, een beurs voor handwerk en hobby winkels, toen mijn oog viel op een hele leuke stand. Ik tikte opgewonden Evy op haar schouder, rukte aan haar arm en trok haar mee.
Evy keek eens goed, joh dat is de stand van Rinske Stevens, daar kopen wij allang die leuke zakjes met knoopjes. En ze heeft ook heel veel  kartonnage.
Ik was zeer gedecideerd, het maakt mij niet uit wat ze heeft, ze heeft daar leuke doosjes enzo staan, ik wil daar  kijken. Evy vond het allang best, en ik keek mijn ogen uit, wat een mooie doosjes... Die wil ik ook hebben, voor de verkoop in de winkel.Kartonage
Peet, je moet die doosjes wel zelf in elkaar lijmen en bekleden met stof, je kunt ze niet kant en klaar kopen. Maar als je dat wilt, dan doen we dat. Een andere weg, wel met stofjes, maar dan net even anders.
Ik moest er eens diep over nadenken, zelf maken... Rinske trok mij over de streep, het was heel gemakkelijk en zij gaf ook workshops voor winkeliers. Samen besloten wij tot deze nieuwe andere weg, wij volgden meerdere workshops en kochten heel wat kartonnage pakketten. Ook onze bezoeksters waren ontzettend enthousiast over ons zijweggetje. Geen bliepjes en blinkertjes maar schattige doosjes, geweldig.
En Rinske maakt nog veel meer. Afgelopen maandag waren wij te gast bij de opening van haar nieuwe zaak. Een prachtige nieuwe locatie, een welgemeende felicitatie waard. Nog meer doosjes, en heel veel ander moois
Wij hebben genoten, en ... Tsja de maandag is wel onze omadag dus Jessie genoot mee.
Jessie
Een andere weg die helemaal past bij ons. Wat willen we nog meer?
Wel ik heb nog wel wat wensen, maar daarover morgen meer. 
(Nu zijn we al aangekomen bij ... nog slechts 4, telt u nog mee?)
Hondjes
Groetjes,
Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...