zondag 7 oktober 2012

Blog 12 september 2012: Cijfertjes


In alle talen vroeg ik mij in die beginperiode af, is het nu klaar, finito, basta...
Ik kreeg al gauw door dat na de perikelen van het aankopen van de collectie, de garens en meer van dat heerlijks er nog een stukje bij kwam. En niet het minste stukje.
Quilten is een hobby maar een quiltwinkel is dat zeker niet. Die eerste weken na het besluit om een quiltwinkeltje te starten hadden wij alleen oog voor de praktische uitvoerbaarheid. Pandje zoeken, inrichten, opening voorbereiden, collectie,  etcetera...
De bonnetjes stapelde zich op en de mensen die het zo leuk mogelijk proberen te maken stuurden al heel snel die vrolijk ogende blauwe enveloppen waar ze blijkbaar patent op hebben onze kant op. Wij keken elkaar eens aan, en beaamden dat al die administratieve rompslomp niet echt een sterk punt van ons was.
Blauw
Ik ben er trots op dat ik direct de oplossing wist. Zullen we gewoon een meneer of mevrouw voor de cijfertjes inhuren. Evy was het gelijk met mij eens. Maar daarmee ben je er niet. Hoewel wij geen administratieve wonderen zijn was het ons wel duidelijk dat tussen ons en de cijfertjeskunstenaar een klik moest zijn, vertrouwen is essentieel in dit soort zaken.
Wij maakten een afspraak met een meneer die een wervelende internetsite had. Tijdens het gesprek werden wij steeds ongelukkiger.  De termen expansie, reclame budgetten, locoartikelen, etc etc etc vlogen ons om de oren. Ik dacht eerst nog even dat hij geen Nederlands sprak maar Sanskriet. Maar dat bleek toch niet het geval, hij sprak cijfertjesbrei.
De tweede afspraak met een mevrouw dan maar. Minzaam bekeek de dame ons winkeltje. Wij wisten hopelijk dat een hobbywinkeltje een beetje gerommel in de marge was? Dat zij zeer grote clientèle vertegenwoordigde maar ach, voor uw onderneminkje heb ik bijna geen tijd voor nodig... dat doe ik er wel bij als u dat echt wilt...
Nee , dank u, dat willen we echt niet, goedendag.
Rekeningen
Net toen ik had besloten dan maar zelf de cijfertjes te doen vond Evy een administratiekantoor waarvan de internetsite haar aansprak. Degelijk en betrouwbaar zag het eruit. Administratiekantoor Grashoff werd onze meneer van de cijfertjes. En wat voor een meneer, we mogen hem Hans noemen. Alles wat wij voor ogen hadden, al 5 jaar, onze steun en toeverlaat samen met zijn vrouw Helma. Degelijk en betrouwbaar, een kei in het voeren van een administratie die inmiddels wel heel groot is geworden. En die alles weet van die blauwe mannetjes... oeps sorry, blauwe envelopjes.
Alles ook weer naar tevredenheid opgelost, ik wentelde mij in tevredenheid, was ernstig ingenomen met Evy en mijzelf en ons lieve QuiltersPaletje... en toen schudde mijn tevredenheid op haar grondvesten. Die hele mooie ruime winkel...
Katjes
Wordt vervolgd, lees en huiver morgen verder.
Groetjes,
Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...